Comezamos tranquiliños, debuxando con lápices de cores nun papel o noso PLE. Aquí tendes o resultado dos nosos:
As siglas PLE, son o acrónimo de Personal Learning Environment (Entorno Personal de Aprendizaxe), unha nova forma de entender como se aprende e unha maneira de aprender concreta, que inclúe ferramentas de lectura, ferramentas de reflexión e creación de contidos, e ferramentas de relación, e que se leva a cabo nun ecosistema concreto que é o das TICs.
Pensamos que esto do PLE, non é tan novo,
pero antes a nosa aprendizaxe e as nosas fontes de información e a forma de relacionarnos, estaban
limitados a unha estructura máis ríxida, ou podemos incluso chamala “formal” (escola, libros, locais sociais, radio, televisión, etc.),
pero agora temos que ser conscientes e recoñecer que a nosa forma de aprender e
educarnos mudou, e que a tecnoloxía nos leva a dianteira en todo o que ten que
ver coa información, coa xeración de novos contidos e coñecementos, a un ritmo vertixinoso, que moitas personas non son, ou somos, capaces de asumir, aproveitar, entender, dixerir, coñecer, relacionar, etc.
Este exceso de información pode chegar a pasarnos factura e chegar á INFOXICACIÓN. Este é un neoloxismo acuñado por Alfons Cornella (1999) para aludir á sobresaturación de información.
| Número de datos que se xeran nun minuto nalgunhas web |
Este exceso de información pode chegar a pasarnos factura e chegar á INFOXICACIÓN. Este é un neoloxismo acuñado por Alfons Cornella (1999) para aludir á sobresaturación de información.
Estar infoxicado é a consecuencia de estar sempre ON, de recibir centenares de informacións cada día, ás que non somos quen de adicar o tempo necesario, e non poder afondar e brincar dunha cousa a outra, podendo chegar a crear certa desazón e incluso parálise ante tanto "insight".
Para non caer na infoxicación é necesario facer un traballo importante de filtrado e de priorización daquelo que realmente sí pode ser do noso interese. Debemos ser críticos coa información que obtemos na rede e non gastar máis tempo do necesario nesta tarefa.
Para non caer na infoxicación é necesario facer un traballo importante de filtrado e de priorización daquelo que realmente sí pode ser do noso interese. Debemos ser críticos coa información que obtemos na rede e non gastar máis tempo do necesario nesta tarefa.
Supoñemos que Carlos, quería darnos unha "pílula" para prever a infoxicación, polo que o seguinte que fixo na clase foi mostrarnos as ferramentas 2.0 esenciais para loitar contra ela, ferramentas técnicas de CURACIÓN de contidos, para filtrar información e capturar aquela que sí nos importa, separando "o gran da palla".
Como dixo o propio Carlos: "é hora de pór a traballar a
internet para nós".
Gran parte da sesión, traballamos sobre dúas destas ferramentas e o seu funcionamento que foron esencialmente Feedly e Scoop.it, e en menor medida, Diigo, aplicativos online que imos a desenvolver un pouco máis a continuación.
1. FEEDLY:
Unha das ferramentas que nos pareceu máis útil a todos os compoñentes do grupo foi Feedly, un instrumento de curación de contido que evita a infoxicación para non caer na parálise da que falamos antes, para o aforro de tempo na procura de información e para saber xestionala.
Cómpre dicir que é o propio usuario o que configura as procuras de información e contidos, podendo mellorar o seu PLE dunha forma exponencial. Esta personalización resulta moi útil no caso dunha cantidade masiva de direccións web, sobre todo porque evita o rexistro de boletíns das diferentes páxinas que utilicemos.
A interfaz ademáis de sinxela e moi intuitiva, permitindo o seu uso de esta forma a xente que non está acostumada a traballar con este tipo de ferramentas, é clara e agradable visualmente.
Pasando ao seu uso, resulta unha ferramenta moi sinxela de configurar. Polo de pronto só hai que clicar no botón “Add Content” e aparece un espacio de escritura onde poder poñer as palabras clave para buscar o contido desexado. No caso de non aparecer o que buscamos, sempre podemos ir á propia páxina que queremos insertar en Feedly e pegar a súa URL sempre que remate nunha barra diagonal “/”. Poremos un exemplo: “http://www.igape.es/es/actualidade/”. Como podemos observar na URL, estamos no apartado de novas ou actualidade do IGAPE, polo que seguiremos esa páxina no Feedly, e cada vez que exista unha nova entrada no apartado actualidade daranos o aviso, mostrando o título do contido e podendo entrar nel a lelo, gardalo tanto na propia aplicación coma no Evernote ou compartilo en Twitter, Wordpress ou Linkedin.
Outra cousa interesante é que a versión de balde permite introducir ata 100 fontes de información. Ademáis pódese sincronizar tanto con Smartphones coma con Tablets, permitindo así unha accesibilidade enorme en diferentes plataformas.
En definitiva, Feedly é un instrumento de xestión de contido que é accesible en múltiples plataformas, pensado para tódolos públicos debido á facilidade que da de uso. No caso de quedar sen espacio sempre se pode crear outro email e ter acceso a 100 fontes de información máis. Útil ata dicir basta, a ferramenta perfecta.
Para os que lle interesen estas aplicacións, habería que nomear alternativas a Feedly. Entre todas as que hai, as máis utilizadas e con mellores críticas son: Flipboard e Inoreader.
A interfaz ademáis de sinxela e moi intuitiva, permitindo o seu uso de esta forma a xente que non está acostumada a traballar con este tipo de ferramentas, é clara e agradable visualmente.
Pasando ao seu uso, resulta unha ferramenta moi sinxela de configurar. Polo de pronto só hai que clicar no botón “Add Content” e aparece un espacio de escritura onde poder poñer as palabras clave para buscar o contido desexado. No caso de non aparecer o que buscamos, sempre podemos ir á propia páxina que queremos insertar en Feedly e pegar a súa URL sempre que remate nunha barra diagonal “/”. Poremos un exemplo: “http://www.igape.es/es/actualidade/”. Como podemos observar na URL, estamos no apartado de novas ou actualidade do IGAPE, polo que seguiremos esa páxina no Feedly, e cada vez que exista unha nova entrada no apartado actualidade daranos o aviso, mostrando o título do contido e podendo entrar nel a lelo, gardalo tanto na propia aplicación coma no Evernote ou compartilo en Twitter, Wordpress ou Linkedin.
Outra cousa interesante é que a versión de balde permite introducir ata 100 fontes de información. Ademáis pódese sincronizar tanto con Smartphones coma con Tablets, permitindo así unha accesibilidade enorme en diferentes plataformas.
En definitiva, Feedly é un instrumento de xestión de contido que é accesible en múltiples plataformas, pensado para tódolos públicos debido á facilidade que da de uso. No caso de quedar sen espacio sempre se pode crear outro email e ter acceso a 100 fontes de información máis. Útil ata dicir basta, a ferramenta perfecta.
![]() |
| Outros xestores de información e contido |
Para os que lle interesen estas aplicacións, habería que nomear alternativas a Feedly. Entre todas as que hai, as máis utilizadas e con mellores críticas son: Flipboard e Inoreader.
2. SCOOP.IT!:
O Scoop.it é outro curador de contidos que nos permite reunir información e publicala de maneira visualmente atractiva na rede, ademáis de clasificala en categorías previamente definidas (topics) e compartila nas redes sociais (Twitter, Linkedin, Facebook, etc.). Con esta ferramenta podemos crear as nosos propios "periódicos" dixitais.
Crear un perfil nesta ferramenta é gratuíto (aínda que tamén existe unha versión de pago). Con Scoop.it! podemos compartir contidos propios ou artigos extraídos da rede e comentalos. A información difúndese tal e como se fai na rede social Twitter ou Facebook, aínda que cunha diferencia fundamental que é a de poder clasificala por temas. Ademáis podemos crear unha comunidade de seguidores e incluso usar tópicos que sexan do noso interese para estar sempre na "primicia" que é o que significa Scoop en inglés.
Outro dos puntos a favor de Scoop.it é que recomenda contidos a través das palabras clave e tamén recomenda artigos doutros usuarios, o que nos permite atopar perfis con intereses similares ós nosos. Ademáis o contido que agregamos a Scoop.it pode ser encontrado a través de motores de busca.
Se se usa a versión "free" (gratuita) ten certas restriccións, como a limitación do número de tópicos que se poden crear, pero ten a vantaxe de reunir artigos e publicacións por temas. Conta con pros e contras, coma todas as ferramentas 2.0 na súa versión gratuita.
Outra das ferramentas 2.0 que vimos, non tan polo miudo, nesta sesión foi Diigo. É un marcador social que nos permite gardar online as direccións dos nosos sitios web favoritos mediante un sistema de etiquetaxe sinxelo e de fácil localización.
Neste momento xa é tamén unha rede social xa que podemos ir aprendendo de todo aquelo que os demáis rexistran, tendo varias funcionalidades interesantes coma os post-it, resaltado de parágrafos, creación de foros, etc.
Para saber máis aquí vos deixamos un tutorial:
Outra ferramenta que nos amosou Carlos nesta sesión, aínda que algúns do posgrao xa o usaron, é o Storify. Como indica ó seu nome é unha web para crear historias. En realidade o seu uso máis normal é para crear informes e gardalos ou publicalos, aínda que cada vez máis se vai convertindo nunha rede social na que poder crear contidos e presetalos dunha forma secuenciada.
3. DIIGO:
Neste momento xa é tamén unha rede social xa que podemos ir aprendendo de todo aquelo que os demáis rexistran, tendo varias funcionalidades interesantes coma os post-it, resaltado de parágrafos, creación de foros, etc.
Para saber máis aquí vos deixamos un tutorial:
4. STORIFY:
Como exemplo, vos deixamos o STORIFY da sesión que relatamos nesta entrada:
5. REDES SOCIAIS:
REFLEXIÓN GRUPAL
Para finalizar este artigo, faremos unha valoración grupal na que todos coincidimos en canto á materia dada, os instrumentos utilizados e os obxectivos alcanzados.
Unha vez coñecimos as nosas fontes de información e estudado o noso PLE, podemos dicir que este foi ampliado gracias ás ferramentas coas que aprendimos a traballar nesta sesión, sobre todo á hora da procura de contido ou información, as horas perdidas en entrar en foros, diferentes blogues ou páxinas webs foi reducida de forma abismal gracias a estas aplicacións online. Xa non só iso, senón poder acceder a unha información xa filtrada e "curada" e incluso poder almacenala cun simple "click", é un avance moi importante en canto á xestión do contido e tempo gracias á web 2.0.
Xa temos novas ferramentas para o noso PLE. Animádevos a probalas!!!!
Para saber máis...







Ningún comentario:
Publicar un comentario