luns, 27 de novembro de 2017

MARCO INSTRUMENTAL. Resumo do Módulo 3. Ignacio D. Martínez Martínez

TEMA 11. INTERMEDIACIÓN LABORAL

Neste tema comezamos vendo 3 modelos de intermediación laboral cos que poderíamos actuar segundo as características, condicións e necesidades do usuario do servizo de orientación laboral.

Os modelos de intermediación son: 
  • Modelo didáctico: pensado para usuarios con alto nivel de autorresponsabilidade. Se lles ofrece consello.
  • Modelo de asesoramento: O papel do persoal técnico céntrase en acompañar e asesorar as persoas interesadas a encontrar emprego. Está pensado para usuarios aos que lles resulta complicada a toma de decisións do seu futuro profesional.
  • Modelo centrado en recursos: Pensado para persoas con con barreiras persoais, pasividade e que lles custa seguir un proxecto de inserción laboral. Se lle ofrece metas ou obxectivos a curto plazo dende a postura de facilitador de recursos. 

Débese lembrar que os modelos deben de funcionar como guías flexibles e complementarias que se adaptan ás necesidades do momento, das persoas que participan no proceso (tanto persoal técnico como persoas usuarias) e dos obxectivos comúns do proceso orientador. 

En canto á metodoloxía de intervención debemos destacar 4 elementos básicos:
  • A entrevista
  • Un "sistema facilitador de inserción" que ordena e relaciona as principais materias
  • Unha estratexia xeral de intervención coas persoas que buscan emprego
  • Unha metodoloxía na que a persoa é a protagonista pretendendo que se responsabilice do seu propio proceso (Itinerarios).

Sabendo a metodoloxía a seguir, debemos destacar os principios nos que debe basearse a orientación laboral:
  • Individualización
  • Flexibilidade
  • Busca de autonomía ou desenvolvemento

TEMA 12. ITINERARIOS DE INSERCIÓN 

No tema anterior falábamos necesidade dunha metodoloxía na que a persoa é a protagonista pretendendo que se responsabilice do seu propio proceso de inserción, e para iso están os itinerarios. O concepto de itinerario aparece ligado á inserción sociolaboral dos colectivos con maiores dificultades, pero aparece tamén, por primeira vez, como un concepto de utilidade con relación á poboación desempregada en xeral (fálase de itinerario individualizado de inserción laboral para previr o desemprego de longa duración) e asociado á formación dos traballadores en xeral (itinerario formativo). Son accións que se organizan dentro dun proceso e teñen como obxectivo a inserción socio-laboral e o desenvolvemento profesional dos usuarios a través do asesoramento individual (entrevistas e tutorías) e grupal (dinámicas de grupo e acción formativas). 

Un itinerario ten as seguintes fases: 
  • Acollida.
  • Diagnóstico
  • Seguimento
  • Feche 

En cada fase ensínannos ferramentas para traballar o diagnóstico ou empregabilidade do usuario.

DAFO como exemplo de ferramenta de mellora da empregabilidade


TEMA 13. PROCESOS INDIVIDUAIS DE ORIENTACIÓN E AXUDA NA TOMA DE DECISIÓNS. 

Metémonos directamente na entrevista definíndoa coma un proceso de comunicación entre dúas ou máis persoas que ten como finalidade ben definida: determinar a adecuación do/a candidato/a a un determinado posto de traballo. 

Imos falar das funcións de cada unha das partes da entrevista. 
  1. Funcións do entrevistador:
    1.  Demostrar que pode, sabe e quere desenvolver as tarefas do posto 
    2.  Profundar e ampliar toda a información exposta no currículo 
    3.  Transmitir confianza nun mesmo para a realización das tarefas do posto de traballo 
    4.  Reunir información referente ao posto de traballo e á empresa 
    5. Argumentar os motivos polos que lle interesa o posto 
  2.  Funcións do entrevistador: 
    1. Avaliar ata que punto unha persoa é válida para un posto
    2. Comprobar as informacións máis relevantes para o posto de traballo 
    3. Valorar actitudes, motivación, interese polo traballo e dispoñibilidade 
    4. Avaliar a coherencia entre a súa situación, as súas expectativas e o desempeño do posto de traballo
Sabendo as funcións de cada unha das partes da entrevista, agora imos ver qué tipos de entrevista hay e por qué. 

Tipos de entrevista. Mayte Deus

En canto ás partes da entrevista, debemos destacar ás seguintes:
  1. Presentación
  2. Desenvolvemento.
    1.  Introducción 
      1.  Recepción 
      2.  Saúdo e presentacións 
      3.  Conversación introdutoria 
      4.  Aclaracións respecto da entrevista
    2.  Formación 
    3.  Experiencia profesional 
    4.  Avaliación de coñecemento 
    5.  Motivación 
    6.  Antecedentes persoais e familiares 
    7.  Autovaloración e conclusión
  3. Feche
    1. Aclaración de dúbidas 
    2. Despedida
A entrevista debe permitir á persoa pensar sobre as súas necesidades, os seus desexos e as súas posibilidades á hora de emprender un camiño enfocado ao cambio na súa vida. Desta maneira, a entrevista ocupacional ou primeira entrevista persoal é xa unha actividade de orientación que incita á reflexión e que pode promover pequenas transformacións, polo menos no autocoñecemento e a autopercepción que a persoa ten de si mesma. 

Cabe destacar a entrevista por competencias que permítenos diferenciar o rendemento medio do excelente, diferéncianos dos nosos competidores e achéganos valor engadido que favorece a atracción e retención do potencial. As competencias son as habilidades que unha persoa tivo que utilizar para conseguir uns resultados. Son condutas e maneiras de facer dos que presentan un resultado excelente.


TEMA 14. ANÁLISE DE PERFÍS PROFESIONAIS E PROSPECCIÓN DE EMPREGO

O análise de postos de traballo convértese nunha tarefa fundamental para calquera orientador/a laboral o coñecemento dos postos de traballo existentes, os potenciais xeradores de ocupación e as características principais que definen cada unha das ocupacións. 

A procura de información favorece a interacción entre o contexto laboral permitindo á persoa ampliar o coñecemento sobre as demandas do mercado laboral, e as posibilidades de ocupación. Tamén facilita a capacidade de análise, unha das competencias transversais máis destacadas, xa que a persoa aprende a identificar os compoñentes dunha situación e ponos en relación ás súas posibilidades e capacidades. 

O que buscamos é darlle autonomía propia ao usuario, polo que un dos exercicios para traballar a análise do posto de traballo consiste en propor ao usuario que busque información en diferentes fontes sobre as ocupacións obxecto do estudio e identifique cales son as principais características que ofrecen e demandan no posto de traballo, traballando tamén de esta forma a falta de independencia.

En canto á Prospección de empresas podémos definila como a acción de informar, asesorar e detectar necesidades das empresas, así como achegar solucións, ademais de sensibilizar ao empresariado sobre o colectivos obxecto de inserción laboral e das súas oportunidades como traballadores/as ou outros aspectos de interese para o desenvolvemento de actitudes de responsabilidade social. 

Ata o momento, seguiu principalmente un enfoque orientado ao coñecemento e descrición da oferta, é dicir dos postos de traballo que conforman a estrutura empresarial. Tamén existe, doutra banda, prospección orientada á demanda de emprego, ao coñecemento e descrición dos perfís profesionais de determinados colectivos de desempregados/as, encamiñada especificamente á inserción laboral. 

Por tanto, a prospección de empresas que parte da demanda consiste na promoción de accións de difusión e sensibilización na contorna social e laboral, para fomentar:
  • As oportunidades de emprego das persoas con dificultades de inserción
  • O coñecemento por parte do empresariado dos recursos humanos dispoñibles

As fases da prospección son:
  1. Preparación 
  2. Planificación 
  3. Traballo de Campo
  4.  Avaliación e seguemento



TEMA 15. TÉCNICAS E FERRAMENTAS PARA O ACCESO AO EMPREGO E AUTOEMPREGO

Hai unha ampla variedade de canles polas que circulan as ofertas de emprego:
  • Bolsas de emprego
  • Prensa escrita
  • Boletins oficiais e emprego público.
  • Intermediarios entre a oferta e a demanda
  • Autocandidaturas.
  • Rede de contactos
  • Networking

Igual que hai unha ampla variedade de canles, tamén hai de ferramentas:
  • Currículum Vitae
  • Carta de presentación
  • Videocurrículum
  • Ferramentas 2.0

No Currículum Vitae hai contido que nunca debe faltar, estos contidos son:
  • Datos persoais
  • Formación
  • Experiencia profesional
  • Idiomas
  • Informática

En canto ao contido opcional están:
  • Obxectivo profesional
  • Competencias crave
  • Referencias
  • Logros
  • Voluntariado
  • Afeccións
  • Publicacións ou premios

En canto ao modelo de CV debemos destacar os seguintes:
  1. Cronolóxico
    1. Existe neste unha variedade cronolóxica inversa
  2. Funcional
  3. Por competencias
  4. Europass 
    1. Contén cinco documentos:
      1. O currículo vitae europass
      2. Pasaporte de linguas Europeas
      3. Suplemento Europass ao Título/ Certificado
      4. Suplemento Europass ao Título Superior
      5. Documento de Mobilidade Europass
Currículum Vitae Europass



TEMA 16.  A ELABORACIÓN DO PLAN DE EMPRESA

O Plan de Empresa é un documento onde a persoa emprendedora consegue darlle forma á idea ou concepto inicial co que vai pór en marcha a súa propia empresa. No devandito documento a persoa emprendedora reflexiona e plasma as cuestións máis importantes e significativas da posta en marcha e funcionamento do seu proxecto de nova empresa. É unha ferramenta de comunicación tanto interna como externa.

Posto que a súa finalidade é lograr rendibilidade, as primeiras cuestións que ha de resolver a empresa vertébranse ao redor de tres cuestiones clave que constitúen os obxectivos de toda investigación de mercado e poden concretarse en:
  1.  A que actividade se vai dedicar a empresa?
  2. Cal é e como é o mercado no que operará?
  3. Como se conseguirá vender?
 Para coñecer a resposta a estas cuestións existen diferentes ferramentas que podemos utilizar, pero a que máis podemos destacar é, de novo, o DAFO, neste caso aplicado ao proxecto que temos pensado emprender se é viable.

Para coñecer o mercado que pretendemos abarcar, temos que ser conscientes de todas as variables de mercadotecnia que inflúen no noso proxecto emprendedor:
  • Producto
  • Prezo
  • Distribución
  • Comunicación

Facer un estudio de mercado, coñecer a súa segmentación, a estratexia que temos que seguir, previsión de vendas, análisis económico e financieiro... todo isto é necesario para o bo desarrollo do plan de empresa.


VALORACIÓN PERSOAL DO MÓDULO 3

Aínda que penso que os contidos estiveron moi ben, penso que o tempo adicado a este marco instrumental debería ser maior.

En canto ao que penso que máis me vai a axudar son os coñecementos en ferramentas que descoñecía na súa totalidade ou en parte como son os itinerarios ou plans de empresa. Resultoume tamén moi interesante o desenvolvemento teórico da labor do prospector laboral.


Para saber máis:

Ningún comentario:

Publicar un comentario